2010 őszén kollégámhoz érkezett a páciens. 50 év körüli férfi 10 évvel ezelőtt hozatta rendbe fogait, teljes szanálást végeztek rajta. Szépen ellátták gyökértömésekkel majd koronákkal. De csap nem  készült mindenhova. Noha a gyökértömések lege artis készültek(csúcsig érő. falálló), ennek ellenére sajnos periapikális elváltozásokat és fisztulákat találtunk a gyökérkezelt fogak egy részénél.

 

 

A koronák, egyéb fogművek és a szuvas léziók eltávolítása után a régi gyökértömés eltávolítását elvégeztem. Kloroformmal és ISO 20 -as  Hedström reszelővel.

Miután ISO 60-as méretig feltágítottam a gyökércsatornát kálcium-hidroxiddal feltöltöttem és foszfátcementtel zártam.

Solumiummal irrigáltam.

Többszöri kezelés és visszahívás után a gyökércsatornát Pro Root MTA-ba mártott guttapercha csúccsal tömtem le. Hideg guttapecha technikával: laterál kondenzációval.

A gyökértömés után 6 héttel készült a kontroll röntgen, amin a gyógyult állapot látható.  

 

 

szerintünk: (5/5)
szerintetek: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://endodent.blog.hu/api/trackback/id/tr532583513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ladamus 2011.05.16. 22:52:49

Szép eset, gratulálok!
Egy kérdés: hogyan "mártod" a guttaperchát MTA-ba. Hígabbra kevered, mint a gyári előírás? Milyen arányban?

Köszönöm a választ,

Ádám

Endodent Hungary · http://www.endodent.hu 2011.05.18. 23:37:25

Szia Ádám!
Köszi, tényleg látványos eset.
Szerintem, ha előkészíted a gyári mennyiséget, és elkezded kevergetni, akkor 3 fázist tudsz majd megkülönböztetni:
1, amikor még túl híg és egyáltalán nem marad meg a GP-n
2, amikor pont rajtamarad
3, amikor már rajtamarad, de ugyanakkor már túl száraz és morzsolódik.
Nos a 2. és a 3. fázis között van a valódi felhasználási idő, ami nem több 20 másodpercnél. Ennyi időd van a mesterpoént betenni a csatornába és egy spreaderrel komprimálni.
Ha van kedved megosztani, szívesen közzéteszem érdekes esetedet. És ha még kérdésed van, nyugodtan tedd fel.
Üdvözlettel:
Szilárd
free counters
süti beállítások módosítása